Q:Session #5 – Make Email Great Again

Q:SESSIONS henvender sig til beslutningstagere inden for digital markedsføring, som gerne vil holde sig opdaterede på trends og opleve cases fra Danmarks mest innovative virksomheder. Hver Q:SESSION har et tema, men den overordnede røde tråd er gennemgående: Hvordan du maksimerer udbyttet af dine markedsføringskroner inden for digitale discipliner.

Dato
Torsdag den 24. nov. 2016
Tid
8.30 - 10.00
Sted
GroupM KBH
Tilmeld dig her
Senest d. 22. november

 

Ville du ønske, at dine nyhedsbreve havde en betydelig højere åbningsrate og skabte stærkere kundeloyalitet og mersalg? Så er du langt fra alene. Mange virksomheder udsender nyhedsbreve, som aldrig åbnes, eller som efter et enkelt klik og få sekunder ryger direkte i papirkurven. Og det er en skam, for potentialet for datadrevet email-marketing er enormt, hvis det gribes rigtigt an.

Til Q:Session #5 er datadrevet email-marketing i højsædet, men vi starter i helikopteren ved begrebet Omnichannel, som præsenteres og diskuteres af Rasmus Houlind, der bl.a. er stifter af Omnichannel Institute og forfatter af bogen ’Hvis det handler om mig, så køber jeg’.

 

Få fuldt udbytte af din forretning

Til sammen er Omnichannel Marketing og Big Data kodeordene bag relevant og effektiv marketing, der giver dig de bedste betingelser for få det fulde udbytte af din forretning. Vellykket Omnichannel Marketing ses, når virksomheders kunderettede kommunikation og services er sammenhængende på tværs af mediekanaler og kontaktflader, så den enkelte kunde får én sammenhængende og meningsfuld oplevelse. For at bruge Rasmus Houlinds ord får denne oplevelse ”hver én kunde til at føle sig set, hørt, gen- og anerkendt og dermed købe tidligere, mere og oftere.

 

Forstå og optimér email-marketings uudnyttede potentiale

Det afgørende kendetegn ved succesfuld email-marketing er relevans og interessant indhold, der er målrettet den enkelte modtager – kort sagt; det rette budskab til den rigtige person, på det rigtige tidspunkt. Med dataindsigter og en tilkoblet intelligent email-strategi baseret på triggers og automation kan du med den rette eksekvering engagere modtagerne styrke dine kunderelationer- og ikke mindst forøge din ROI. Men hvordan kommer du dertil? Og hvordan identificerer du flaskehalse i dit arbejde og indfrier det store potentiale? GroupM’s owned media og email-specialist, Tobias Fuglsang, præsenterer best practice og kommer med sit bud på, hvordan: 

 

  • Du får modtagerne til at åbne dine nyhedsbreve
  • Du ved at arbejde brugercentreret kan sikre relevans
  • Du ved at investere i marketing automation kan reducere de løbende driftsomkostninger
  • Hvordan du gennem relationsudbyggende dialog kan forlænge customer lifetime value

 

Bevis

I en udvalgt case for Ford, som præsenteres til seminaret, har vi i samarbejdet med kunden, Ford, sikret, at de – bl.a. via emails – kommunikerede med de personer, der besøgte deres forhandlere gennem relevante og målrettede budskaber på tværs af alle kontaktpunkter i forbrugerrejsen. Med en åbningsrate 16 gange højere end branchegennemsnittet og en klikrate på 38 procent, taler resultaterne for sig selv.

Casen præsenteres af GroupMs’ Business Development Director, Kresten Bach Søndergaard.

 

 

PROGRAM

8:30 Kaffe & croissant

8:35  Velkommen

8:40 Omnichannel-marketing & kundemålskiven 

9:10 Fra strategi til eksekvering: Forstå og optimér email-marketings uudnyttede potentiale 

9:30 Connecting the dots: Ford-case

9:50 Afrunding og networking

 

 

TALERE

Rasmus Houlind, Stifter af Omnichannel Institute samt Chief Strategy Officer hos Agillic

Tobias Fuglsang, Owned Media & Email-specialist hos GroupM

Kresten Bach Søndergaard, Business Development Director hos GroupM

 

ADRESSE

GroupM Danmark

Kristen Bernikows Gade 1, 4. sal

1105 København K

 

Deltagelse er gratis. Hvis du har spørgsmål, kan du kontakte Project Manager Signe Hede

 

 

Tilmelding senest den 22. november 2016 her.


GroupM er verdens største bureaugruppe inden for marketing og kommunikation med danske kontorer i Aarhus og København. Gruppen består af MEC, MediaCom, Mediabroker, Mindshare, Maxus, Intelligence Group, Quisma og Xaxis og tæller i Danmark omkring 450 ansatte, som er blandt branchens dygtigste og mest passionerede medie-, kommunikations- og marketingspecialister. 

 

Vores bureauer