Next

GroupM Next er et globalt GroupM brand, som er fokuseret omkring at skabe nye digitale kanaler.

Ansvarlig
Mikkel Hagedorn
Kontakt
33 38 18 00
Etablere
2013
Medarbejdere
4 i Danmark
GroupM Next arbejder med nye teknologier og digitale formater

Formålet med GroupM Next er at udforske og udnytte digitale teknologier til at skabe nye brugerinvolverende kommunikationskanaler. GroupM Next arbejder med løsninger inden for 2nd screen, Internet of Things, wearables, ambient devices, digitale vandmærker, Ibeacons og andre teknologier og digitale formater. Grundlaget for enhver løsning er et fair trade-off mellem brugernes involvering og brugerens deling af data, hvor brugerens involvering initieres af både ”Real Loyalty” og ”Deal Loyalty”, og hvor samtlige datapunkter opsamles og anvendes til kvalificering af fremtidig annoncering.  

BioSpil forener paid, owned og earned media

Et eksempel på vores arbejde er udviklingen af den digitale mediekanal – BioSpil, som er lavet i samarbejde med DRF (Dansk Reklamefilm). BioSpil er en 2nd screen aktivering i Nordisk Film biografer, som initieres på lærredet, aktiveres på mobilen og deles på sociale medier. GroupM Next har udviklet koncept og infrastruktur til BioSpil og producerede det første BioSpil nogensinde – DolceWord for Nescafé Dolce Gusto i efteråret 2013. BioSpil er et eksempel på en brugerinvolverende løsning skabt på et fundament af kreativitet, programmering og data – de tre vigtigste ingredienser i GroupM Next.

Vores bureauer