Ford: The Connected Consumer Journey
Med forbrugere der bliver mere og mere digitaliserede, er et af Ford's helt store fokusområder at være relevant til stede digitalt. Men hvordan sikrer Ford koblingen mellem online og offline? Hvordan kommunikerer de online med de personer, der besøger deres forhandlere gennem relevante og målrettede budskaber på tværs af alle kontaktpunkter i forbrugerrejsen? Vi introducerer: The Connected Consumer Journey.

Vi valgte en mÃ¥lretningsstrategi, der kun ramte brugerne med lav frekvens og i relevante kontekster, sÃ¥ de tænker pÃ¥ Ford, nÃ¥r de overvejer at købe en bil. Forbrugerrejsen for et bilkøb kalder nemlig ikke pÃ¥ aggressiv low funnel retargeting, og derfor er dette en langt mere effektiv tilgang. Budskabet og bilmodellen skulle altsÃ¥ være det samme, men udført med en kreativ strategi.Â

PÃ¥ websitet oplev.ford.dk viser vi forbrugerne content, som passer præcis pÃ¥ den model, som de til nytÃ¥rskuren har udvist interesse for. Vi leverer forskellige kreativer for at sikre, at oplevelsen i forbrugerrejsen ikke bare bliver det samme uintelligente retargeting-budskab leveret igen og igen pÃ¥ alle kanaler. Og det skræddersyede og mÃ¥lrettede indhold leverede ogsÃ¥ resultater, som taler for sig selv. Det lykkedes os at skabe et kæmpe stort løft i forbrugernes involvering med Ford’s brand.Â

Hele fire gange har vi fordoblet den tid, brugerne er pÃ¥ websitet og det antal sider, de besøger. Men én algoritme er ikke nok. Derfor byggede vi en til skabt pÃ¥ baggrund af e-mail-, banner- og websiteadfærd. Denne algoritme er med til at bestemme, hvornÃ¥r – og med hvilket budskab – vi sender en opfølgende e-mail, der sikrer, at forbrugeren har Ford in mente, nÃ¥r de køber deres næste bil.Â

Hos Ford er de ligeså begejstrede, som vi er: “Vi er super glade for resultaterne. Det er afgørende for os at være relevante og give vores fremtidige kunder den bedst mulige oplevelse. Denne løsning gør det muligt for os at markedsføre Ford-oplevelsen på en elegant og relevant måde, samtidig med at vi leverer en fantastisk performance på vores marketingmål.
Når vi forbinder offline med online samt skræddersyr relevante budskaber til den rette bruger på det rette tidspunkt, skaber vi fantastiske resultater – for Ford og for fremtidens Omni Channel oplevelser.
