Ford: The Connected Consumer Journey

Med forbrugere der bliver mere og mere digitaliserede, er et af Ford's helt store fokusområder at være relevant til stede digitalt. Men hvordan sikrer Ford koblingen mellem online og offline? Hvordan kommunikerer de online med de personer, der besøger deres forhandlere gennem relevante og målrettede budskaber på tværs af alle kontaktpunkter i forbrugerrejsen? Vi introducerer: The Connected Consumer Journey.

Udfordringerne
Hvert år inviterer Fords til nytårskur, og her strømmer flere hundrede besøgende ind hos Ford-forhandlere landet over, hvor de forhåbentligt tager en prøvetur og snupper en brochure med på vej ud igen. Og så kan Ford ellers kun gætte på om, hvor og hvornår forbrugeren købte en ny Ford bil. En udfordring som Mindshare satte sig for at løse i samarbejde med GroupM's specialistfunktioner og MEC Acces.
Løsningerne
Vi skabte en simpel, men effektiv strategi, som sikrer en digital connection til de mange besøgende I Fords butikker. Til Ford's nytårskur indsamlede vi flere hundrede e-mail-adresser matchet op med kvalitative spørgsmål og svar, og denne data blev så fusioneret med Ford's egen data. Disse datasæt blev brugt til at bygge en algoritme, så vi kunne sende skrædder- syede emails til Ford's besøgende.
Resultaterne
Med en åbningsrate 16 gange højere end branchegennemsnittet og en klikrate på 38 procent, taler resultaterne for sig selv. De beviser, at skræddersyede budskaber til den enkelte forbruger på det rigtige tidspunkt virker. Ved at bruge vores egen teknologi - Live Audience - kan vi altså oversætte vores målgrupper for hver enkelt bilmodel til målrettet markedsføring.

Bureau
Mindshare, GroupM, MEC Access
Annoncør
Ford Danmark
Kampagne
The connected consumer journey
Kampagneperiode
2016-
Hvordan gjorde vi?
Ford Omnichannel Video
Målretningsstrategi

Vi valgte en målretningsstrategi, der kun ramte brugerne med lav frekvens og i relevante kontekster, så de tænker på Ford, når de overvejer at købe en bil. Forbrugerrejsen for et bilkøb kalder nemlig ikke på aggressiv low funnel retargeting, og derfor er dette en langt mere effektiv tilgang. Budskabet og bilmodellen skulle altså være det samme, men udført med en kreativ strategi. 

 

 

Oplev Ford

På websitet oplev.ford.dk viser vi forbrugerne content, som passer præcis på den model, som de til nytårskuren har udvist interesse for. Vi leverer forskellige kreativer for at sikre, at oplevelsen i forbrugerrejsen ikke bare bliver det samme uintelligente retargeting-budskab leveret igen og igen på alle kanaler. Og det skræddersyede og målrettede indhold leverede også resultater, som taler for sig selv. Det lykkedes os at skabe et kæmpe stort løft i forbrugernes involvering med Ford’s brand. 

Resultaterne på Fords website

Hele fire gange har vi fordoblet den tid, brugerne er på websitet og det antal sider, de besøger. Men én algoritme er ikke nok. Derfor byggede vi en til skabt på baggrund af e-mail-, banner- og websiteadfærd. Denne algoritme er med til at bestemme, hvornår – og med hvilket budskab – vi sender en opfølgende e-mail, der sikrer, at forbrugeren har Ford in mente, når de køber deres næste bil. 

En unik Fordoplevelse

Hos Ford er de ligeså begejstrede, som vi er: “Vi er super glade for resultaterne. Det er afgørende for os at være relevante og give vores fremtidige kunder den bedst mulige oplevelse. Denne løsning gør det muligt for os at markedsføre Ford-oplevelsen på en elegant og relevant måde, samtidig med at vi leverer en fantastisk performance på vores marketingmål.

Når vi forbinder offline med online samt skræddersyr relevante budskaber til den rette bruger på det rette tidspunkt, skaber vi fantastiske resultater – for Ford og for fremtidens Omni Channel oplevelser.

Vores bureauer