Danskernes brug af sociale medier
1  |  4. Jun. 2014 af GroupM Next
Forbrugere, Trends
      

Få et hurtigt overblik over danskernes forbrug på sociale medier: Facebook, Instagram, Snapchat, Youtube, Linkedin, Pinterest og Twitter.

Facebook er fortsat en tidsrøver

Selvom mange spår, at interessen for Facebook vil falde de kommende år, viser tallene, at danskerne i gennemsnit bruger mere end 7 timer om måneden på at tjekke deres newsfeed. Med langt færre brugere, overhales Facebook alligevel af Instagram, hvor engagement raten er hele 58 gange højere end på Facebook.

facebook og instagram

Mediacom’s Content & Strategy Director Rasmus Fisker har set nærmere på forbruget af sociale medier i Danmark i forbindelse med et seminar for foreningen Danske Medier. Se præsentationen, som giver et hurtigt overblik over brugertallene på sociale medier, og se hvilke 3 tendenser, der kommer til at præge danskerne forbrug fremadrettet.

Find præsentationen her:

Brug af Social Medier i DK og 3 tendenser from Rasmus Fisker
Del denne artikel på de social medier           
  • Morten

    Takker